Informació general - Trabajo
- Finalitat del registre
- Obligació d'inscripció
- El registre a la Comunitat Valenciana
- Organització RCVEAC Comunitat Valenciana
- Funcions del RCVEAC Comunitat Valenciana
- Tramitació telemàtica obligatòria
Finalitat del registre
La Llei 32/2006
Si el llibre de subcontractació creat per la Llei 32/2006
Obligació d'inscripció
En el Registre d'Empreses Acreditades s'hauran d'inscriure totes les empreses (excepte limitades excepcions) que pretenguen ser contractades o subcontractades per als treballs següents en una obra de construcció: excavació; moviment de terres; construcció; muntatge i desmuntatge d'elements prefabricats; condicionaments o instal·lacions; transformació; rehabilitació; reparació; desmantellament; derrocament; manteniment; conservació i treballs de pintura i neteja; sanejament.
Esta obligació abasta totes les empreses en què es realitze alguna de les activitats de construcció o d'enginyeria civil mencionades, encara que no estiguen enquadrades en el sector de la construcció sinó en altres sectors productius i encara que no se'ls apliquen els convenis col·lectius de la construcció.
I, una vegada inscrites, les empreses hauran de mantindre la seua inscripció –comunicant les variacions en les dades inscrites-, renovar la seua sol·licitud cada tres anys i, quan corresponga, sol·licitar la cancel·lació del seu registre.
El registre a la Comunitat Valenciana
En el REGISTRE DE LA COMUNITAT VALENCIANA D'EMPRESES ACREDITADES EN EL SECTOR DE LA CONSTRUCCIÓ –creat per Ordre de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació de 27 de juny del 2008 (DOCV de 9 de juliol, núm. 5802) s'hauran d'inscriure totes les empreses que desitgen intervindre com a contractistes o subcontractistes en el sector de la construcció i el seu domicili social radique en alguna de les tres províncies de la Comunitat. També s'hihauran d'inscriure les empreses que en el marc d'una prestació transnacional, traslladen treballadors a Espanya i la seua primera prestació de servicis siga a la Comunitat Valenciana.
Organització RCVEAC Comunitat Valenciana
El Registre depén de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Economia Social de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació té tres delegacions territorials, una en cada una de les províncies de la Comunitat, adscrites a cada una de les direccions territorials d'Ocupació i Treball d'Alacant, Castelló i València, el titular de la qual, com a autoritat laboral competent en el seu àmbit territorial, exercix les funcions que la Llei i el Reial Decret esmentats establixen, i és la Direcció General de Treball, com a centre superior directiu, l'encarregada de coordinar el Registre mencionat.
Este Registre està operatiu des del 25 de juliol del 2008.
Funcions del RCVEAC Comunitat Valenciana
A més de les que puguen atribuir-se-li, el RCVEAC té com a funcions la tramitació dels procediments relatius a les sol·licituds d'inscripció i renovació, les comunicacions de variació de dades i sol·licituds de cancel·lació, l'expedició de certificacions sobre les inscripcions registrals practicades en qualsevol dels registres existents relatives a les empreses contractistes i subcontractistes, a sol·licitud d'estes o de qualsevol persona física o jurídica, entitat o organisme públic o privat, donar accés públic a les dades que es troben en qualsevol dels Registres d'Empreses Acreditades i la custòdia i conservació de la documentació aportada per les empreses.
Tramitació telemàtica obligatòria
Des del dia 21 de febrer del 2009 -data de l'entrada en vigor de l'Ordre de 13 de febrer del 2009, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es modifica la ja esmentada Ordre de 27 de juny del 2008 (DOCV de 20 de febrer, número 5959)- la tramitació de tots els procediments davant del RCVEAC (excepte per a les empreses estrangeres que desplacen treballadors en el marc d'una prestació de servicis transnacional) s'ha de fer, obligatòriament, a través de mitjans telemàtics. Esta obligació és també per a les empreses ja inscrites amb anterioritat a aquella data, encara que feren la seua sol·licitud de forma presencial (en paper).