Organismes

Portals

Campanya actual

Des de la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, amb motiu del Dia Internacional contra l'Assetjament Escolar, volem acompanyar i sensibilitzar la comunitat educativa de la importància de la prevenció, l'acompanyament i la intervenció en casos d'assetjament escolar en els nostres centres educatius.

Com bé saben, la convivència pacífica i el respecte mutu són pilars fonamentals del nostre sistema educatiu, i és la nostra responsabilitat conjunta fomentar un ambient segur i acollidor per a tots els nostres estudiants. La normativa vigent en la Comunitat Valenciana sobre igualtat, convivència i assetjament escolar ens proporciona un marc sòlid per a actuar, però és el compromís diari de tota comunitat educativa el que realment marca la diferència.

Per a això, la Unitat Especialitzada d'Orientació de l'Àmbit de Convivència i Conducta ha dissenyat una infografia que arreplega en un mateix document tot el relatiu a esta temàtica, promovent així una cultura de tolerància i respecte dins de la comunitat escolar.

Finalment, els informem que tenen a la seua disposició la Unitat Especialitzada d'Orientació de l'Àmbit de Convivència i Conducta, a la qual poden dirigir-se per a rebre assessorament a través d'este enllaç.

Descàrrega de la infografia

 

Campanyes anteriors

El 3 de desembre commemorem el dia de les persones amb discapacitat i, alhora i sobretot, el dret a l'educació, el dret a l'accés a la lectura i el dret a participar en les activitats de classe en les mateixes condicions que la resta.

Davant l'escassa oferta de llibres de lectura accessibles per a tot l'alumnat, hem volgut col·laborar amb dos joves creadors, Ricard Tàpera i Carles Ubeefe, autor i il·lustrador de La lluerna morada, per a fer un llibre més accessible a tothom. Per això, l'hem acompanyat de pictogrames que en faciliten la comprensió i s'ha adaptat el llenguatge al mètode de lectura fàcil, per a facilitar-ne la lectura al major nombre possible de xiquets i xiquetes.

Es tracta d'una història que parla sobre els valors de la diversitat i l'amistat, i de la importància de respectar les diferències que ens fan persones úniques i irrepetibles. A través d'un univers animal simbòlic, els nostres xiquets i xiquetes podran aprendre a estimar els altres, a no fer-los de costat, a acollir-los, respectar-los i a crear un vincle d'amistat i de cures amb els seus iguals.

Paral·lelament, per tal de fer més universal i accessible la història, hem col·laborat amb nou centres educatius en la realització d'un vídeo, en el qual són els mateixos alumnes els encarregats de narrar-nos el conte, que també apareix signat en llegua de signes, de manera que la majoria de xiquets i xiquetes tinguen puguen tindre accés a la història.

Amb aquesta finalitat, la conselleria d'Educació, Cultura i Esport, ha adquirit 1149 exemplars per enviar-los a tots CEIP i CEE públics, IES públics que compten amb aules específiques d'educació especial, CEE concertats, i CEIP concertats que compten amb aules de suport a la inclusió, perquè ningú se'n quede sense i el puga gaudir i compartir.

Finalment, volem compartir amb vosaltres unes propostes didàctiques elaborades per la UEO de Xàtiva, de referència en discapacitats intel·lectuals, per a millorar la resposta educativa a l'alumnat amb discapacitat intel·lectual.

Tot plegat, perquè l'amor a la lectura, les històries i la diversitat se celebraren aquest pròxim 3 de desembre, dia de les persones amb discapacitat.

VÍDEO 1

La lluerna morada

VÍDEO 2

La lluerna morada. Com es va fer

VÍDEO 3

La lluerna morada RRSS

 

S'acosta el 25 de novembre, Dia internacional de l'eliminació de la violència contra les dones, per la qual cosa volem, en primer lloc, reconéixer la important tasca que es duu a terme en els centres educatius a través de la posada en marxa de mesures contra la violència masclista, no sols de manera puntual sinó mitjançant la seua inserció en el currículum escolar quotidià.

Després del sincer reconeixement, volem posar el focus en la situació que pateixen les xiquetes i xiquets que viuen en llars on els seus pares, o en alguns casos els seus germans majors, exerceixen violència de gènere. Més enllà de la violència estructural, aquest alumnat està vivint, de forma encarnada, la manifestació més explícita del masclisme, patint doncs una vulneració dels seus drets bàsics.

Atés que també les persones menors es consideren víctimes de violència de gènere, el centre educatiu compleix un paper fonamental com a lloc segur, igualitari i respectuós, que contribueix a pal·liar el mal que l'exposició a la violència pot produir, i prevé el risc de la seua reproducció intergeneracional. Per això cal atendre de forma exquisida, acollir i acompanyar en aquestes situacions, a les persones que es troben en el sistema educatiu.

Sent conscients de la complexitat que ofereixen aquest tipus de situacions, volem recordar-vos la necessitat que la direcció del centre active el Protocol d'actuació per als centres educatius en supòsits de violència de gènere (Ordre 62/2014), si és coneixedora o té indicis de qualsevol situació de violència. A més del servei Dona 24 hores, la Comunitat Valenciana compta amb una xarxa d'Oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte que ofereixen atenció integral i especialitzada. A aquests serveis es poden dirigir tant les víctimes, com qualsevol membre de la comunitat educativa.

Per un món més igualitari i segur.

 

Veure totes les campanyes

El 4 de novembre es va declarar dia internacional contra la violència i l'assetjament escolar. Aquest fenomen ens preocupa, i molt, pel malestar, per les conseqüències, per la seua extensió, que també inunda les xarxes.

El ciberassetjament suposa un dany intencional, reiterat, per part d'una o diverses persones cap a una altra, utilitzant mitjans digitals. A diferència de l'assetjament "tradicional" que es restringeix a l'escola i els seus voltants, i a un horari més o menys definit, el ciberassetjament és continu, 24/7.  

Al nostre territori, comptem amb recursos específics, per previndre i per combatre aquest fenomen tan perniciós, que podeu trobar a la infografia. Tenim un protocol específic a disposició dels centres que detecten casos d'aquestes característiques.

 

Des de la direcció general d'Inclusió Educativa hem commemorat el 27 d'octubredia del TDAH,  i hem tractat de sensibilitzar la comunitat educativa sobre la importància de conéixer les necessitats específiques de suport educatiu associades a aquest trastorn.

Amb aquesta finalitat, la UEO de Dénia, unitat de referència en dificultats específiques de l'aprenentatge (DEA) i trastorn de dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH), ha preparat uns recursos que podeu treballar en el marc de l'acció tutorial.  Es tracta d'un cartell, que podeu descarregar ací, o polsant sobre les imatges xicotetes,  juntament amb unes orientacions  i activitats didàctiques, adaptades a les diferents etapes, perquè el professorat les aplique a l'aula i puga millorar la resposta educativa a l'alumnat identificat amb TDAH.

Atés que es tracta d'un trastorn que afecta un percentatge elevat de xiquets, xiquetes i adolescents, us agrairíem que féreu difusió de la campanya entre els membres de la vostra comunitat educativa i que compartíreu el cartell en les instal·lacions del centre o a través de les xarxes i dels canals oficials de comunicació.

Finalment, us recordem que podeu adreçar-vos a la UEO de Dénia per a rebre informació o assessorament en atenció educativa a l'alumnat DEA i TDAH. Mentrestant es posa en marxa el formulari web d'activació de les UEO, podeu dirigir-vos-hi a través del correu: ueodenia@gva.es

Gràcies per endavant per la vostra disponibilitat i per l'empeny de construir centres educatius més accessibles i inclusius.

#27OTDAH

  

Des de la Unitat d'Atenció i Intervenció del PREVI i des de la direcció general d'Inclusió Educativa, presentem la campanya 'Jo practique #CiberBonTracte'. 

A través d'infografies i píndoles informatives, volem recordar a les famílies i l'alumnat quines són les recomanacions per a utilitzar internet i les xarxes socials de manera segura i adequada. Així mateix, volem informar-los sobre les vies de comunicació o denúncia de possibles casos de ciberassetjament, sexting o grooming, entre altres. 

Som conscients que durant l'estat d'alarma i confinament a les nostres llars, el professorat no ha pogut exercir la labor d'observació i acompanyament que exerceix habitualment i, per tant, ha hagut que extremar les precaucions.

A més, el temps que l'alumnat es troba connectat a internet i als dispositius mòbils s'ha incrementat exponencialment i les xarxes socials són, sovint, el mitjà de comunicació preferit per a relacionar-se amb companys, companyes, amistats i familiars.

Per això, hi ha un major risc que es produïsquen situacions conflictives, derivades d'un mal ús de les xarxes i internet.

Per evitar-ho, ens ajudes a difondre el missatge?

Jo practique #CiberBonTracte 

  

— 20 articles per pàgina
Mostrant 21 - 25 de 25 resultats