Servei d'Inspecció - Imatge

Capçalera Inspecció Educativa
 

Avaluació, promoció i titulació

Avaluació, promoció i titulació

L'avaluació i promoció de l'alumnat formen part integrant del procés educatiu i, per això, han de realitzar-se de manera contínua, amb la fi no sols de valorar els resultats obtinguts en funció de les competències adquirides i els objectius aconseguits a través de les diferents matèries, àmbits i mòduls del currículum, sinó d'analitzar tot el procés d'ensenyament i aprenentatge.

EDUCACIÓ INFANTIL

L'educació infantil constitueix una etapa educativa amb identitat pròpia que atén xiquetes i xiquets des del naixement fins als sis anys d'edat. És una etapa que té caràcter voluntari i la seua finalitat és la de contribuir al desenvolupament físic, afectiu, social i intel·lectual dels xiquets.

AVALUACIÓ

Decret 100/2022, de 29 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum d'Educació Infantil.

 

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

L'educació primària forma part de l'ensenyament bàsic, té caràcter obligatori i gratuït. Aquesta etapa educativa comprén sis cursos acadèmics, que es cursen ordinàriament entre els sis i els dotze anys d'edat i s'organitza en tres cicles de dos anys acadèmics de duració cadascun. Cada cicle constitueix la unitat de programació i avaluació en l'educació primària. L'alumnat s'incorpora ordinàriament al primer curs de l'educació primària l'any natural en el qual compleix sis anys.

AVALUACIÓ

Reial decret 126/2014, de 28 de febrer, pel qual s'estableix el currículum bàsic de l'Educació Primària.

Decret 108/2014, de 4 de juliol, del Consell, pel qual estableix el currículum i desenvolupa l'ordenació general de l'educació primària en la Comunitat Valenciana.

Resolució de 3 de maig de 2018, del director general de Política Educativa, per la qual es modifiquen els annexos I, II, III i IV de l'Ordre 89/2014, de 9 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen els documents oficials d'avaluació i es concreten aspectes de l'ordenació general de l'Educació Primària en la Comunitat Valenciana.

Correcció d'errors de la Resolució de 3 de maig de 2018, del director general de Política Educativa, per la qual es modifiquen els annexos I, II, III i IV de l'Ordre 89/2014, de 9 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen els documents oficials d'avaluació i es concreten aspectes de l'ordenació general de l'Educació Primària en la Comunitat Valenciana.

Ordre 89/2014, de 9 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen els documents oficials d'avaluació i es concreten aspectes de l'ordenació general de l'Educació Primària en la Comunitat Valenciana.

Reclamació de qualificacions

 

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

L'etapa de l'Educació Secundària Obligatòria forma part de l'ensenyament bàsic. D'acord amb el que estableix la Constitució Espanyola (art.27.4) té caràcter obligatori i gratuït. Aquesta etapa educativa té una duració de quatre cursos acadèmics, que se segueixen ordinàriament entre els 12 i els 16 anys d'edat.

L'alumnat pot accedir al primer curs l'any natural en el qual complisca 12 anys i, amb caràcter general, té dret a romandre escolaritzat en règim ordinari fins als 18 anys, complits l'any en què finalitze el curs.

L'educació secundària obligatòria s'organitza en matèries diferenciades, tenint en compte tant la finalitat d'una educació comuna com la necessària atenció a la diversitat de l'alumnat.

En aquesta etapa, es presta especial atenció a la tutoria personal de l'alumnat, així com a la seua orientació educativa, psicopedagògica i professional.

AVALUACIÓ

Real Decret 984/2021, de 16 de novembre, pel qual es regulen l'avaluació i la promoció en l'Educació Primària, així com l'avaluació, la promoció i la titulació en l'Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat i la Formació Professional.

Reial decret 310/2016, de 29 de juliol, pel qual es regulen les avaluacions finals d'Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat.

Ordre 38/2017, de 4 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'avaluació en Educació Secundària Obligatòria, en Batxillerat i en els ensenyaments de l'Educació de les Persones Adultes en la Comunitat Valenciana.

Reclamació de qualificacions

PROVES EXTRAORDINÀRIES

Aquell alumnat que, en finalitzar l'etapa, no hagen obtingut la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i tinguen l'edat màxima establida, podran disposar durant els dos anys següents, d'una convocatòria anual de proves per a superar aquelles matèries pendents de qualificació positiva, sempre que el número d'aquestes no siga superior a cinc.

Decret 183/2013, de 5 desembre, del Consell, pel qual es procedeix a l'adequació normativa en l'àmbit educatiu referent a la realització de proves extraordinàries d'avaluació i sessions d'avaluació extraordinàries.

PRÒRROGUES D'ESCOLARITAT

L'alumne o alumna que no promocione haurà de romandre un any més en el mateix curs. Aquesta mesura se li podrà aplicar en el mateix curs una sola vegada i dues vegades com a màxim dins de l'etapa. Quan aquesta segona repetició haja de produir-se en tercer o quart curs, tindrà dret a romandre en règim ordinari cursant Educació Secundària Obligatòria fins als dènou anys d'edat, complits l'any en què finalitze el curs. Excepcionalment, podrà repetir una segona vegada en quart curs si no ha repetit en els cursos anteriors de l'etapa.

Ordre 38/2017, de 4 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'avaluació en Educació secundària Obligatòria, en Batxillerat i en els ensenyaments de l'Educació de les Persones Adultes a la Comunitat Valenciana.

TITULACIÓ

Reial decret 562/2017, de 2 de juny, pel qual es regulen les condicions per a l'obtenció dels títols de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i de Batxiller, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret llei 5/2016, de 9 de desembre, de mesures urgents per a l'ampliació del calendari d'implantació de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.

 

BATXILLERAT

El Batxillerat té com a finalitat la formació general de l'alumnat, així com la seua orientació i preparació per a aconseguir una maduresa intel·lectual i humana que els permeta integrar-se en la vida activa o continuar estudis superiors, tant universitaris com de formació professional específica de grau superior.

Als estudis del batxillerat pot accedir l'alumnat que estiga en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.

AVALUACIÓ

Reial decret 243/2022, de 5 d'abril, pel qual s'estableixen l'ordenació i els ensenyaments mínims del Batxillerat.

Reial decret 310/2016, de 29 de juliol, pel qual es regulen les avaluacions finals d'Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat.

Ordre 38/2017, de 4 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'avaluació en Educació Secundària Obligatòria, en Batxillerat i en els ensenyaments de l'Educació de les Persones Adultes en la Comunitat Valenciana.

Ordre PCM/63/2023, de 25 de gener, per la qual es determinen les característiques, el disseny i el contingut de l'avaluació de Batxillerat per a l'accés a la universitat, i les dates màximes de realització i de resolució dels procediments de revisió de les qualificacions obtingudes, en el curs 2022-2023.

Reclamació de qualificacions

PROVES EXTRAORDINÀRIES

Aquell alumnat que, en finalitzar l'etapa, no hagen obtingut la titulació de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i tinguen l'edat màxima establida, podran disposar durant els dos anys següents, d'una convocatòria anual de proves per a superar aquelles matèries pendents de qualificació positiva, sempre que el número d'aquestes no siga superior a cinc.

Decret 183/2013, de 5 desembre, del Consell, pel qual es procedeix a l'adequació normativa en l'àmbit educatiu referent a la realització de proves extraordinàries d'avaluació i sessions d'avaluació extraordinàries.

BATXILLERAT INTERNACIONAL

Resolució de 28 de maig de 2010, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'autoritza la implantació dels ensenyaments de Batxillerat Internacional en l'IES Pere Boïl de Manises a partir del curs 2010-2011.

Resolució de 16 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual s'estableixen les condicions específiques de l'admissió de l'alumnat en els ensenyaments de Batxillerat Internacional en l'Institut d'Educació Secundària Pere Boïl de Manises.

 

TÍTOL BATXILLER PROVA MAJORS DE 20 ANYS

La prova disposarà d'una convocatòria per curs acadèmic. El termini d'inscripció en la prova i de realització de la mateixa serà determinat mitjançant resolució de la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica, que publicarà la convocatòria corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, aquesta direcció general publicarà la convocatòria en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació i en quants altres mitjans permeten la difusió de la convocatòria.

Ordre 6/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la prova perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller en la Comunitat Valenciana.

MÉS INFORMACIÓ

 

FORMACIÓ DE PERSONES ADULTES

Les persones adultes es podran incorporar a la formació bàsica de les persones adultes a partir de l'any natural que es complisquen díhuit anys d'edat. Per a poder accedir als cursos de preparació de proves lliures (Graduat en Educació Secundària, accés a cicles d'FP, accés a Universitat, etc.), hauran de tindre l'edat requerida, en la normativa vigent, per a l'accés a través de la prova específica corresponent al nivell educatiu de què es tracte.

En el moment d'accedir a la formació de persones adultes s'efectuarà amb caràcter preceptiu una valoració inicial de cada persona adulta, per a procedir d'aquesta manera a la seua orientació i adscripció. Aquesta valoració inicial comprendrà aspectes relacionats amb els coneixements, experiències, habilitats i procediments que posseïsca cada persona i tindrà en compte els seus estudis anteriors, les competències personals i professionals adquirides, les seues expectatives i els interessos de cada persona adulta.

MÉS INFORMACIÓ