Convocatòria ATI - Innovación Educación
Podrà participar en esta selecció el personal docent funcionari de carrera que reunisca els següents requisits:
- Trobar-se en servici actiu en un dels cossos docents recollits en la Disposició addicional sèptima de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
- Tindre destí provisional o definitiu en un centre educatiu públic no universitari o en els servicis de suport als mateixos situats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
- Tindre permís de conduir B1 i disponibilitat de vehicle per a desplaçar-se en l'exercici de les seues funcions.
Els requisits generals de participació hauran de reunir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació i mantindre's durant tot el procediment i fins a la resolució definitiva del procés de selecció.
Els Assessors Territorials d'Innovació de la Comunitat Valenciana desenrotllaran les següents funcions:
- Anàlisi i observació de les accions d'innovació que es desenrotllen en els centres educatius, així com en organismes, entitats i organitzacions de l'àmbit territorial assignat.
- Elaboració de bases de dades amb les accions d'innovació analitzades de l'àmbit territorial assignat amb les dades requerides per al seu posterior estudi i elaboració de propostes d'acompanyament i millora.
- Gestió organitzativa, didàctica i acompanyament i atenció personal en les visites realitzades pels centres educatius en els espais temàtics de l'àmbit territorial assignat.
- Creació d'una xarxa d'innovació educativa mitjançant l'organització de jornades territorials d'innovació, esdeveniments i trobades per a l'intercanvi d'experiències i difusió de bones pràctiques.
- Investigació sobre projectes, iniciatives i futures línies de treball relacionades amb la innovació educativa.
- Elaboració d'informes de situació, seguiment i avaluació de les diferents accions desenrotllades.
- Elaboració d'informes d'activitat i anàlisi d'evolució de dades quantitatives i qualitatives de les accions executades.
- Impuls i assessorament de les accions d'innovació planificades des de la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa.
- Soporte en las tareas de gestión de las acciones de innovación desarrolladas desde la Subdirección General de Innovación y Calidad Educativa.
- Suport en les tasques de gestió de les accions d'innovació desenrotllades des de la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa.
- Coordinació contínua i comunicació fluida amb la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa i la Subdirecció General de Formació del Professorat.
- Quantes els siguen atribuïdes per la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa en virtut de les seues competències.
3. Perfil professional dels ATI
Els Assessors Territorials d'Innovació hauran de reunir una sèrie de capacitats i habilitats que els permeta exercir les seues funcions amb la finalitat de promoure millores i canvis positius en el sistema educatiu.
Capacitats tècniques i coneixements
- Coneixement del sistema educatiu valencià, del sistema educatiu no universitari, la xarxa de formació del professorat i l'estructura de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, així com els seus respectius marcs normatius.
- Coneixement en innovació educativa, tendències i metodologies en educació, metodologies centrades en l'alumnat, com ara l'aprenentatge basat en projectes, reptes, aprenentatge servici, l'ús de tecnologies educatives i enfocaments pedagògics innovadors.
- Competència digital: capacitat per a utilitzar ferramentes tecnològiques i plataformes digitals que faciliten l'aprenentatge i la gestió educativa.
- Avaluació i anàlisi: capacitat per a avaluar programes educatius i analitzar dades per a millorar la qualitat de l'educació.
- Planificació i organització: capacitat per a planificar, organitzar, coordinar i dinamitzar la participació de tots els agents implicats en el procés educatiu.
- Adaptabilitat i flexibilitat: capacitat per a adaptar-se a canvis i noves situacions en l'entorn educatiu i laboral.
- Capacitat per a desplaçar-se en l'exercici de les seues funcions.
Habilitats interpersonals
- Comunicació efectiva: habilitat per a comunicar-se amb docents, equips directius i altres agents educatius, tant de manera oral com escrita.
- Lideratge i gestió d'equips: habilitat per a liderar i coordinar equips de treball, motivar als docents i impulsar i promocionar projectes educatius innovadors.
Habilitats personals
- Creativitat i innovació: capacitat per a generar noves idees i solucions creatives a problemes educatius.
- Empatia: capacitat per a entendre i respondre a les necessitats i preocupacions dels docents, estudiants i resta d'agents de la comunitat educativa.
- Compromís: capacitat per a impulsar la millora contínua del sistema educatiu.
En aplicació de l'article 3 de l'Orde 64/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es desenrotlla el Decret 231/1997, de 2 de setembre, pel qual es regula la creació, estructura i funcionament dels Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius de la Comunitat Valenciana i tenint en consideració les peculiaritats de les funcions que exercixen, el règim de dedicació de l'horari del personal docent en els CEFIRE és de 37 hores i 30 minuts setmanals.
5. Situació administrativa i dependència orgànica i funcional
Els funcionaris seleccionats tindran la consideració d'Assessor Tècnic de CEFIRE (ATC), amb els complements que corresponguen segons la legislació vigent.
Els Assessors Tècnics de CEFIRE amb funcions d'Assessors Territorials d'Innovació dependran orgànicament de la Subdirecció General de Formació del Professorat, dins del CEFIRE al qual se'ls adscriga i funcionalment de la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa.
Els candidats seleccionats en el procés seran destinats al lloc obtingut en règim de comissió de servicis per un curs acadèmic. El nomenament tindrà efectes per al curs acadèmic 2024-2025.
6. Termini i presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el 30/08/2024 i finalitzarà el 5/09/2024 a les 15.00 hores. Conclòs el termini, no es tindrà en compte cap nova sol·licitud ni modificació de les presentades.
La sol·licitud es realitzarà de manera telemàtica. Perquè la sol·licitud siga admesa serà necessari completar correctament tots els camps del formulari corresponent i adjuntar els següents documents en format PDF i firmats digitalment:
- Carta de motivació, amb una extensió màxima d'1 pàgina, amb tipologia de lletra Arial i grandària 11, en la qual s'explique l'interés per ser Assessor Territorial d'Innovació i el que, des de la seua perspectiva, pot aportar a l'equip. La denominació de l'arxiu serà CM_DNI.
- Curriculum vitae, amb una extensió màxima de 3 pàgines, amb tipologia de lletra Arial i grandària 11. La denominació de l'arxiu serà CV_DNI.
Tots els mèrits referits en el curriculum vitae i/o en la carta de motivació hauran d'haver-se adquirit amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Les persones aspirants seleccionaran en el formulari de sol·licitud una província de destí per a exercir l'activitat d'Assessor Territorial d'Innovació.
Els participants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presenten. Cap dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada podrà ser invocada per esta a l'efecte de futures reclamacions, ni es podran considerar lesionats els seus interessos i drets per este motiu.
L'Administració podrà requerir la justificació de la documentació referida en el curriculum vitae i/o en la carta de motivació a les persones interessades.
Les dades personals recollides mitjançant el formulari de sol·licitud seran tractades de manera confidencial. La finalitat del tractament és el compliment del que es disposa en el present procés de selecció, en compliment del que es disposa en l'article 13 del Reglament General de Protecció de Dades (Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27.04.2016). El responsable del tractament de la informació és la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
La sol·licitud es realitzarà emplenant de manera telemàtica el formulari disponible en este enllaç. (Termini finalitzat a les 15.00h del 5 de setembre de 2024)
La selecció dels candidats es realitzarà mitjançant entrevistes personals de manera presencial en la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en Av. Campanar, 32.
El 6 de setembre de 2024 es publicarà el llistat de candidats amb la data i horari de celebració de les entrevistes personals.
Les entrevistes es desenrotllaran a partir del 9 de setembre de 2024.
En les entrevistes personals es valorarà la idoneïtat dels candidats conforme al perfil professional descrit en estes instruccions i la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponen als Assessors Territorials d'Innovació.
Per a portar a efecte la comprovació, valoració i proposta de selecció dels aspirants, es constituirà una comissió que estarà formada per un president i tres vocals pertanyents a la Secretaria Autonòmica d'Educació i a la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, així com un tècnic de l'Administració General que actuarà de secretari amb veu i sense vot.
Les funcions de la comissió seran:
– Determinar les persones aspirants que reunixen els requisits de participació.
– Resoldre les incidències que pogueren sorgir en el procés.
– Participar en el procés de selecció de les persones candidates a través de les entrevistes personals.
– Elevar per al seu nomenament la proposta de comissió de servicis de les candidatures seleccionades a la Secretaria Autonòmica.
Elevada la proposta de nomenament, no s'admetrà la renúncia a la plaça assignada.
Les places que no s'hagen cobert mitjançant el procés de selecció per absència de candidatures o perquè les persones aspirants no hagen superat este procés, podran ser adjudicades mitjançant comissió de servicis.
Convocatòria ATI
El termini per a inscriure's en el procés finalitza el pròxim 5 de setembre, a les 15.00 hores. (Termini finalitzat)
La selecció dels candidats es realitzarà mitjançant entrevistes personals de manera presencial en la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en Av. Campanar, 32.
El 6 de setembre de 2024 s'ha publicat el llistat de candidats amb la data i horari de celebració de les entrevistes personals.
Les entrevistes s'han desenrotllat a partir del 9 de setembre de 2024.
El 13 de setembre de 2024 s'ha publicat el llistat d'Assessors Territorials d'Innovació (ATI) seleccionats.
València, 30 d'agost de 2024