Organismes

Portals

Formació per a direccions de centres escolars

Formació per a direccions de centres escolars

Curs 2024-2025 

La funció directiva és fonamental per a orientar, mobilitzar, dinamitzar i canalitzar les actuacions que s'articulen en el centre. Els Equips directius són les persones idònies per a actuar i motivar a la participació en estos processos organitzatius i poden condicionar l'èxit en l'organització escolar. Una direcció competent és un factor important d'eficàcia escolar. 

La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d'Educació, reformula l'apartat 6 de l'article 135 d'esta Llei, i establix que els qui hagen superat el procediment de selecció de les direccions dels centres públics hauran de superar un programa de formació sobre competències per a l'acompliment de la funció directiva, de manera prèvia al seu nomenament. 

RESOLUCIÓ de 29 de novembre de 2024, de la Secretaria Autonòmica d'Educació, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es convoca el curs de formació per al desenrotllament de la funció directiva i el curs d'actualització de les competències directives establits en l'article 1 del Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre 

  

● La inscripció s'obrirà en OVIDOC a partir del dilluns 9 de desembre, i es tancarà el dijous 19 de desembre a les 8.00 h. 

● La llista provisional d'admesos i exclosos es publicarà en esta web. Si es desitja presentar una reclamació s'haurà de dirigir per correu electrònic a direccions@gva.es en un termini de cinc dies naturals a comptar a partir de l'endemà de la publicació del llistat provisional. 

● Examinades les al·legacions presentades a la llista provisional, la Subdirecció General de Formació del Professorat publicarà en la pàgina web la llista definitiva d'admesos i exclosos.  

 

Per a qualsevol consulta podeu escriure a:  direccions@gva.es  

 


I Jornades de Lideratge: Nous reptes educatius


 


Programa                 Inscripció

 


▷ Data: 14 de gener del 2025


▷ Horari: 9:00 a 20:00


▷ Espai: Saló d'actes de la Facultat de la Salut. Universitat Jaume I (Castelló)


 

Benvinguts a la I Jornada de Lideratge: Nous reptes educatius, organitzada pel CEFIRE de Lideratge Educatiu i la Subdirecció General de Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, amb la col·laboració de la Universitat Jaume I de Castelló. Aquest esdeveniment tindrà lloc en Castelló el dia 14 de gener de 2025, i naix de les necessitats formatives recollides a partir de l’enquesta realitzada per una gran part dels equips directius i la inspecció educativa del sistema educatiu valencià, on es mostra un alt interès per les jornades presencials.

L'objectiu principal d'aquesta jornada és construir un referent per a la discussió i l'intercanvi de pràctiques educatives i de gestió de centres innovadores i, amb aquesta finalitat, s'ha preparat un programa divers que abordarà diferents temàtiques actuals de gestió educativa i plantejarà línies de treball futures.

Començarem reflexionant sobre el paper transformador que la formació dels equips directius té en els centres educatius i el seu entorn.

Per assolir un alt nivell d'eficiència i millora contínua en els centres educatius caldrà fer-ho partint d’avaluacions objectives, per això Lucía Sánchez-Tarazaga compartirà els seus coneixements en avaluació de processos educatius i com el fet d’establir indicadors clars i coherents ajudarà a una gestió més fàcil i eficient.

Tota aquesta tasca no es pot fer de manera aïllada, per això Rafael Atienza, des de l’experiència d’anys promovent xarxes i, en concret, impulsant Edulab Teams, tractarà la importància de treballar conjuntament amb altres centres i agents socials els projectes i les línies pedagògiques que volem incorporar en el nostre entorn.

Per la vesprada, arriba la part més quotidiana, compartir eixes situacions diàries que ens trobem en quasi tots els centres i que necessitem vore-les en perspectiva per tal d’abordar-les positivament i prioritzant sempre el bé de l’alumnat.

En primer lloc, Carlos Gallén ens actualitzarà en la part més legal d’aquestes situacions i ens ajudarà a tractar-les des de la seguretat professional que necessitem. I, per últim, directors i directores de centres públics que mostren la diversitat educativa del nostre entorn, compartiran les seues experiències, tant en aquestes situacions com en els projectes diferencials que estan portant a terme amb bon resultat. En aquesta taula rodona, amb la participació també de Rafael Atienza com a inspector, tractarem, des de l’experiència, d’establir els reptes futurs de l’educació.