Organismes

Portals

Euro Trainee

Sí, es pot accedir a un document en format PDF que arreplega les preguntes més freqüents sobre el programa Euro Trainee en el següent enllaç:
 

La informació relacionada amb la Formació en Centres de Treball pot consultar-se en FCT
 

Respecte al reconeixement de les hores d'una mobilitat Euro Trainee com a hores de FCT o d'FP Dual, en la resolució s'indica el següent:


4. En cas que l'alumnat complisca els requisits per a poder cursar, totalment o parcialment, el mòdul de Formació en Centres de Treball i/o la Formació Professional Dual, i sempre que l'estada formativa realitzada complisca amb els requeriments legals d'acord amb la normativa que les regula respectivament, este podrà sol·licitar en el seu centre educatiu el reconeixement de les hores corresponents.


L'alumnat que realitze una mobilitat de naturalesa estada en una empresa a través del programa Euro Trainee té l'opció que li compten eixes hores com a part del mòdul de FCT, només si l'estada contribuïx a l'adquisició dels resultats d'aprenentatge que es plantegen en el programa formatiu d'este mòdul i si respecta també la normativa establida per al mòdul. Per això, l'alumnat que desitge que se li reconeguen les hores d'una mobilitat com del mòdul, abans de fer la seua sol·licitud haurà de tindre en compte que esta haurà de complir els requisits exigits per a FCT. Per exemple, que la mobilitat complisca la duració mínima de 100 hores exigida per a en la normativa que regula el mòdul, en el cas d'estades es complix sempre ja que per a l'alumnat tenen una duració de 4 a 8 setmanes. 
 
Les mobilitats de l'alumnat de naturalesa formació, suposant que la persona que tutoritza la FCT de l'alumnat en el centre considerara en algun cas que pogueren reconéixer-se les hores com de FCT, hauran de tindre una duració d'almenys 3 setmanes ja que amb menys no es compliria el criteri d'hores mínimes marcat per a FCT. 
 
Segons l'exposat, la recomanació és que, prèviament a la realització de la mobilitat, la persona tutora de FCT valore al costat de l'alumnat si el que realitzarà en ella serà similar a activitats de FCT que podria fer a Espanya. 
 
Per a anar documentant les activitats que vaja realitzant durant l'estada, l'alumnat pot usar com a referència els annexos de la FCT per a poder presentar la justificació del que haja fet al seu retorn. És requisit indispensable perquè el professorat tutor reconega les hores d'Euro Trainee com de FCT, que l'alumnat justifique, documentalment i de manera convenient, les activitats realitzades per a la consecució dels resultats d'aprenentatge proposats.
 
El requeriment de realitzar els Annexos de FCT, signats dins del termini i en la forma corresponent, està relacionat amb disposar d'assegurança de l'alumnat en la realització de la formació en empresa. No obstant això, en el cas de la participació en Erasmus+ i en Euro Trainee, l'assegurança que cobrix a l'alumnat de FCT o de Dual no li dona cobertura per tindre ambdues el seu propi segur associat. Per això, en estos casos els annexos II i III de la FCT tenen molta importància en el nivell pedagògic, però no en l'administratiu.
 
Si el professorat tutor el considera oportú, quan l'alumnat estiga realitzant la mobilitat, també podrà parlar amb la persona que tutoritza la seua estada en l'entitat de destí amb la finalitat de recopilar i intercanviar informació i, si hi ha bona disposició per part d'esta, recomanar possibles activitats o suggeriments que permeten que la mobilitat s'ajuste millor a l'esperat en la FCT. Tanmateix, això és una cosa que l'entitat de destí no té per què fer i no pot exigir-se. 
 
Atés que, per a poder comptabilitzar les hores realitzades en empreses a l'estranger és important que el programa formatiu de l'alumnat s'ajuste a aconseguir els resultats d'aprenentatge del mòdul de FCT corresponent, és convenient la redacció d'este en l'idioma de l'empresa i que el signe la persona instructora. No obstant això, si a l'empresa en destí li suposa un problema, la recomanació seria que qui tutoritze la FCT propose un programa formatiu que l'alumnat haurà de tractar de complir i que, a la volta de l'estada, valore amb l'alumnat el grau de compliment d'este i les hores que se li reconeixen.
 
Resumint, no és rellevant que l'empresa en la qual l'alumnat realitza l'estada d'Euro Trainee signe el document de FCT ja que l'assegurança del programa li cobrirà igualment, però sí que és important establir quins seran els punts que se li requeriran a l'alumnat que complisca, amb la finalitat que s'aconseguisquen els resultats d'aprenentatge prèviament acordats.
 
Finalment, després de la realització de la mobilitat, en cas que qui tutoritze a l'alumnat en el centre educatiu considere que li correspon el reconeixement d'hores com del mòdul de FCT, haurà de registrar-la en l'aplicació SAÓ dins de la modalitat Erasmus/Euro Trainee, pujant l'Annex III del programa formatiu a la plataforma, sense necessitat que estiga signat per l'empresa. Per tant, el reconeixement de les hores el realitza la persona que tutoritza a l'alumnat en el centre.
 
Després del reconeixement d'hores com del mòdul de FCT, les que li falten a l'alumnat per a completar-lo haurà de realitzar-les mitjançant una FCT a Espanya o mitjançant una altra alternativa, de manera que al final complete totes les hores que determina la legislació vigent per al mòdul.

Data: del 4 al 8 de maig de 2025

Lloc: BBZ am NOK, Europaschule (Rendsburg)

Programa del curs

  1. Descripció i característiques del curs:

Objectius:

  • Comprendre el sistema educatiu alemany i la Formació Professional Dual mitjançant l'anàlisi de la seua estructura, característiques i beneficis, comparant-lo amb altres models educatius.
  • Conèixer el funcionament dels departaments de formació professional a través de presentacions, intercanvis amb docents i participació en classes, per a identificar bones pràctiques aplicables en altres contextos.
  • Explorar la relació entre empreses i formació professional mitjançant visites a companyies, observant la implementació del model dual i avaluant el seu impacte en l'ocupabilitat i el desenvolupament professional dels estudiants.
  • Investigar l'ús de metodologies actives en el model formatiu Alemany de Formació Professional i la seva integració amb la formació en empresa, i el seu impacte en l'aprenentatge i la motivació dels estudiants.
  • Aplicar els coneixements obtinguts en la formació en aules i centres de Formació Professional de la Comunitat valenciana.

Continguts:

  • Sistema educatiu alemany i Formació Professional Dual
         - Estructura del sistema educatiu a Alemanya.
         - Característiques i beneficis del model dual.
         - Comparació amb altres sistemes educatius.

  • Funcionament dels departaments de formació professional
          - Organització i especialitats dels departaments.
          - Intercanvi amb docents i observació de classes.
          - Identificació de bones pràctiques.

  • Relació entre empreses i formació professional
          - Rol de les empreses en l'FP Dual.
          - Visites a companyies i formació en el lloc de treball.
          - Impacte en l'ocupabilitat i el mercat laboral.

  • Ús de metodologies actives en la formació professional
         - Estratègies innovadores a l'aula.
         - Aprenentatge basat en projectes i ferramentes digitals.
         - Disseny d'activitats pràctiques i reflexives

Dirigit a:

Esta formació la podrà sol·licitar qualsevol docent independentment de la família professional a la qual pertanga, però cal considerar que, tant la formació com les visites a empresa, estan vinculades les següents famílies professionals:

  • Instal·lació i manteniment
  • Fabricació mecànica
  • Transport i manteniment de vehicles
  • Electricitat i electrònica
  • Edificació i obra civil
  • Fusta, moble i suro
  • Agrària
  • Tèxtil, confecció i pell
  • Imatge personal

Condicions:

Despeses incloses dins de la formació:
- Despeses de desplaçament i allotjament durant els dies programats en la formació.
- Despeses de manutenció. Es pagaran en concepte de dieta única diària.
- Taxes d'inscripció en el curs de formació.

Altres condicions vinculants a la participació i posterior certificació de les hores de formació:
- Transferència de la informació obtinguda en la formació a la resta de la comunitat educativa.
   · Transferència a l'entorn del centre educatiu on es treballa actualment.
   · Assistència, com a ponent en almenys una jornada que organitze la DG de Formació Professional en la matèria en la qual s'ha rebut la formació, empresa-DUAL, FCT, metodologies actives a l'aula.
- Per a poder participar en el procés de selecció és imprescindible inscriure's en la formació publicada en el CEFIRE i emplenar el formulari a través de l'enllaç facilitat. La persona que no complisca aquests requisits quedarà exclosa del procés de selecció.
- En el cas de renúncia després d'haver estat seleccionat/ada en el llistat definitiu, seran a càrrec del o la participant que renuncia les despeses ocasionades de cancel·lació o canvi de nom, en el cas que passarà a la següent persona en la llista d'espera.

  1. Barem i criteris de selecció:

CRITERIS DE SELECCIÓ DE PARTICIPANTS

ÁREES: INNOVATEC, DUAL-EMPRESA

Requisits generals:

  • B1 en anglés. 
  • Compromís de realitzar un pla de transferència a la comunitat educativa. Un pla de transferència complet ha d'incloure:
  • Objectius del pla de transferència
  • Modalitats formatives de les accions de transferència
  • Cronograma previst
  • Pla de registre d'evidències

Compromís de participació en almenys una jornada de difusió de la formació rebuda.

CRITERIS DE BAREMACIÓ PER ÁREES

ÁREA INNOVATEC

Requisits:

  • Pertinença al Programa Innovatec actualment.

Barem:

  • Experiència en Innovatec.
    • Coordinador/a Innovatec al seu centre actualment, 25 punts.
    • Participació en el programa més de 2 anys, 15 punts
    • Participació en el programa entre 1 i 2 anys, 10 punts
    • Primera participació en Innovatec, 5 punts

  • Es computaran 5 punts per cada 10 hores d'activitats de formació en metodologies actives acreditades pel CEFIRE. A estos efectes se sumarán les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del nombre d'hores inferior a 10. Es consideraran aquelles formacions que incloguen els següents termes en el títol: Metodologies actives, ABP, ABR, gamificació, aprenentatge col·laboratiu, aprenentatge servei.

  • Altres nivells certificats d'Anglés
    • C2: 15 puntos
    • C1: 10 puntos
    • B2:  5 puntos

ÀREA DUAL-EMPRESA

Requisits: 

  • Ser tutor/a i/o coordinador/a de FCT, Dual o Formació en empresa, en el curs 24-25

Barem:

  • Experiència en FCT, Dual i Formació en empresa:
    • Per cada any de tutor FCT en els últims 10 anys, 3 punts
    • Per cada any de tutor DUAL en els ultims 10 anys, 3 punts
    • Per cada any de coordinador DUAL o FCT en els darrers 10 anys, 3 punts
  • Curs de Formació inicial sobre la nova Llei d' FP.  10 punts
  • Es computaran 5 punts per cada 10 hores en cursos o jornades certificades pel Cefire. A estos efectes se sumaran les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del nombre d'hores inferior a 10. Es consideraran aquelles formacions que incloguen els següents termes en el títol: FCT, DUAL o Formacion en empresa.
  • Altres nivells certificats d'Anglés
    • C2: 15 puntos
    • C1: 10 puntos
    • B2:  5 puntos

  1. Formulari de autobarem:

El formulari d'autobarem i inscripció es trobarà a la fitxa d'inscripció del curs oficial del Cefire. Per a considerar completada la inscripció serà necessari completar ambdos processos (inscripció Cefire i formulari d'autobarem).

El termini per al lliurament del formulari d'autobaremació és del 21 al 26 de març.

  1. Comissió de valoració:

La comissió de valoració la formen las siguents persones:

  1. Presidenta: Noelia Ángel Soriano
  2. Secretaria: Rosa de la Salud Abellan
  3. Vocal: Maria del Mar Peris Flors
  4. Vocal: Patricia Fuster Fort
  5. Vocal: Joan Femenia Pellicer
  6. Vocal: Rafael Campillo Picó