Organismes

Portals

Tipus d'avaluacions

Tipus d'avaluacions

Avaluacions Nacionals

1. Avaluació de diagnòstic:

a. Què és?

Avaluació amb caràcter censal, que es realitza en 4t de Primària i 2n de l'ESO, és a dir, participa tot l'alumnat matriculat en aquests cursos.

És responsabilitat de les administracions educatives, té caràcter informatiu, formatiu i orientador per als centres, per al professorat, per a l'alumnat i les seues famílies i per al conjunt de la comunitat educativa.

b. En què consisteix?

L'alumnat realitzarà una sèrie de proves elaborades tenint en compte les competències específiques de les matèries o àrees involucrades en l'avaluació.

c. Què s'avalua?

S'avaluen competències específiques, és a dir, cadascuna dels habilitats o destreses que venen marcades al currículum de cada matèria.

Es comprovarà, almenys, el grau de domini de la competència en comunicació lingüística i de la competència matemàtica

d. Objectius:

L'objectiu de l'avaluació de diagnòstic és d'una banda identificar els punts forts del sistema educatiu per a consolidar-los, i per un altre establir els punts febles per a introduir mesures de millora, tot això amb l'objectiu d'elaborar un Pla de millora que contribuïsca a l'augment de la qualitat i l'equitat de l'ensenyament i oriente la pràctica docent.

e. Calendari d'avaluacions previstes:

Les avaluacions de diagnòstic previstes per als pròxims cursos són les següents:

 

 

 

 

2. Avaluació General del Sistema Educatiu:

a. Què és?

Segons l'article 143 de la LOMLOE, amb caràcter mostral i pluriennal, les administracions educatives duran a terme una avaluació de les competències adquirides per l'alumnat. Aquesta avaluació tindrà caràcter informatiu, formatiu i orientador per als centres i informatiu per a les famílies i per al conjunt de la comunitat educativa. 
Es faran al final de cada etapa (6é de Primària i 4t de l'ESO) per a tindre coneixement del grau de competències adquirit.
L'avaluació general del sistema educatiu és mostral, és a dir, només participarà l'alumnat d'un determinat nombre de centres educatius seleccionats a l'atzar.

b. En què consisteix?

L'alumnat seleccionat realitzarà una sèrie de proves elaborades tenint en compte els descriptors operatius  de les competència clau vinculades al perfil competencial d'eixida.

c. Què s'avalua?

Les avaluacions de diagnòstic avaluen les competències clau, definides segons DeSeCo (OCDE, 2003) com “la capacitat de respondre a demandes complexes i portar a cap tasques diverses de manera adequada”. 
D'aquesta manera s'obtindrà el perfil competencial d'eixida de l'alumnat, segons el grau d'adquisició de les competències abans esmentades.

d. Objectius:

Les Avaluacions generals del sistema educatiu han de permetre obtindre dades representatives del conjunt de l'Estat i de les comunitats autònomes, contribuint al coneixement del sistema educatiu i a l'orientació en la presa de decisions de les institucions educatives i de tots els sectors implicats en l'educació.

e. Calendari d'avaluacions previstes:

Les avaluacions previstes per als pròxims cursos són les següents:

 

 

 

 

Avaluacions Internacionals

L'Institut nacional d'avaluació educativa (INEE) en col·laboració amb les Administracions educatives duen a terme la coordinació de la participació de l'Estat espanyol en les avaluacions internacionals.

Les organitzacions  internacionals que promouen aquest tipus d'avaluacions, són:

L'OCDE (Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic) està formada per 34 estats, entre ells Espanya, i el seu objectiu és la coordinació de les seues polítiques econòmiques i socials

Aquesta organització programa les següents avaluacions internacionals:


 

 

La IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) és una associació independent, els membres de la qual són universitats, instituts o agències ministerials dedicades a la investigació sobre avaluació educativa. 

Aquesta organització programa les següents avaluacions internacionals:


 

 

 

 

Més informació sobre Avaluacions Internacionals

 

 

Accés al vídeo i més informació sobre les avaluacions educatives internacionals

Enllaços a proves Internacionals

 

 


 

 


 


 

 
Enllaços a altres Comunitats Autònomes

 

Andalusia Aragó Principat d'Astúries Illes Balears Canàries Cantàbria Castella i Lleó Castella-La Manxa Catalunya Comunitat Valenciana Extremadura Galícia Comunitat de Madrid Regió de Múrcia Comunitat Foral de Navarra País Basc La Rioja Ciutat Autònoma de Ceuta Ciutat Autònoma de Melilla