Cultura - Imagen

CAPÇALERA EDUCACIÓ
 

Preguntes Freqüents

No, el més normal és que el primer centre haja fet una anul·lació de matrícula, amb la qual cosa, l'ajuda de menjador també s'haurà anul·lat. Per tant, seria convenient tornar a presentar una nova sol·licitud en el centre on s'escolaritze l'alumne finalment.

Davant el dubte sempre presentar una nova sol·licitud.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372628715

Sempre les/els tutores/tutors de l'alumnat; en cas, de famílies monoparentals, amb custòdia compartida, el progenitor amb el qual estiga empadronat.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372542237

Als sol·licitants que es troben en una d'aquestes 4 situacions:

  • Carnet de família monoparental.
  • Viduïtat.
  • Separació o divorci.
  • Famílies de mare/pare solter/a.

En els tres últims casos, la convivència del progenitor amb una altra persona amb la qual mantinga una relació d'afectivitat, encara que no estiga regularitzada, exclou la condició de família monoparental i, en conseqüència, els beneficis a aquesta atribuïda.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372542210

No, sempre han de figurar les dades de la unitat familiar, a l'efecte de les ajudes de menjador escolar, es considera unitat familiar al tutor o tutora amb el qual convisca l'alumne, la parella de la tutora o tutor, si n'hi haguera, i les germanes i germans que convisquen amb el sol·licitant.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372542177

Si la matrícula s'ha realitzat dins del període ordinari de matriculació no es podrà sol·licitar l'ajuda assistència de menjador, llevat que concórreguen una de les següents circumstàncies especials, en el transcurs del curs escolar

  • Acolliment familiar o residencial.
  • Violència de gènere. Dones en risc d'exclusió social, sempre que se sol·licite dins del període del curs escolar, amb un informe previ de la Conselleria competent en la matèria i existisca disponibilitat pressupostària.

Sempre que l'alumnat de nova matriculació provinga de fora de la Comunitat Valenciana, tenint 10 dies hàbils des de la data de matrícula.

L'alumnat que no haja obtingut plaça dins del període ordinari de matrícula, tindrà 10 dies hàbils per a sol·licitar l'ajuda, des del moment de l'assignació de plaça per la comissió d'escolarització.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372542154

Existeixen dues situacions diferents per a ser beneficiàries/us de l'ajuda de menjador escolar:

  1. Beneficiàries/us directes:
  1. Alumnat escolaritzat en centres o aules específiques d'Educació Especial de titularitat de la Generalitat Valenciana
  2. Alumnat amb escolarització en una població diferent a la de la seua residència habitual, per no existir en la seua oferta educativa.
  3. Alumnat resident en nuclis disseminats dins de la seua àrea d'influència, en els quals no existeix oferta educativa i que es troben separats territorialment del municipi al qual pertanguen per una franja de sòl no urbanitzable i que a més es trobe referenciat en la catalogació d'entitats singulars que anualment realitza l'Institut Nacional d'Estadística.
  4. Alumnat en situació d'acolliment familiar o alumnat de famílies acollidores.
  5. Fills i filles de víctimes de violència de gènere.
  6. Víctimes de terrorisme.
  7. Alumnat destinatari de la renda valenciana d'inclusió.

L'acreditació de cadascuna de les anteriors situacions es realitzarà atenent les bases de la convocatòria./p>

  1. La resta d'alumnat que no es trobe en cap de les situacions que recull l'apartat anterior, se li concedirà l'ajuda assistencial de menjador escolar tenint en compte les circumstàncies socioeconòmiques concurrents de l'any anterior i sempre que no supere els llindars de renda que recull la convocatòria en el seu apartat huité.

Resolució 30 de maig 2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris públics i privats concertats per al curs escolar 2023-2024.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372541838

Pot consultar la documentació a aportar per tres vies:

  1. En les bases de la convocatòria en curs.

Resolució 30 de maig 2023, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris públics i privats concertats per al curs escolar 2023-2024.

  1. En la secretaria del centre educatiu.
  2. En aquesta Direcció Territorial de forma telefònica o presencial.
Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372541140

S'haurà de sol·licitar un informe en serveis socials de l'ajuntament on estiga empadronat l'alumne/a, en la qual es faça constar la situació econòmica de la família, o en cas de no ser possible, un informe de la direcció del centre, sempre que el centre siga coneixedor de la situació familiar de l'alumne. En aquest informe haurà de constar de manera inequívoca, la conveniència de la concessió d'ajudes per al menjador escolar.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372541113

Seran els centres educatius els que incorporaran totes les dades de la sol·licitud de l'alumne o alumna a través de l'aplicació informàtica ITACA 3.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372541098

L'estat de la sol·licitud es podrà conéixer una vegada que el centre publique els llistats provisionals en el tauler d'anuncis, en aquests llistats apareixeran les persones beneficiares de l'ajuda i les persones excloses, indicant el motiu de l'exclusió.

La consulta de l'import de l'ajuda en el cas dels alumnes/as beneficiaris i el motiu de l'exclusió en el cas dels alumnes/as exclosos/as es podrà realitzar a través de:

  1. La secretaria del centre educatiu (de manera presencial)
  2. De manera presencial en aquesta Direcció Territorial (no és necessari sol·licitar cita prèvia).
Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372541082

Sí, una vegada publicats els llistats provisionals disposaran d'un termini de 10 dies hàbils des de la data de publicació per a fer les al·legacions que consideren oportunes, presentant tant l'escrit d'al·legació com la documentació que acredite la situació amb la qual no s'està conforme en la secretaria del centre educatiu.

Model al·legació

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372540995

Si, el centre per mitjà de la pàgina Web informarà de la publicació de les diferents Resolucions. Aquestes es penjaran en el tauler d'anuncis del centre perquè les famílies passen a comprovar-les.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372540978

Esperar que isca la resolució definitiva i igual que en la resolució provisional el centre el notificarà en la pàgina Web del centre i penjarà els llistats en el tauler d'anuncis perquè puguen procedir a en cas de no estar conformes presentar un recurs de reposició.

El termini per a presentar el recurs serà d'1 mes comptat a partir de la data de publicació del llistat en el tauler d'anuncis del centre educatiu o també podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de 2 mesos, tant per al cas que no s'haja presentat al·legació, com per a aquells que havent-la presentat no estiguen d'acord amb la resolució d'aquesta.

El recurs de reposició es presentarà en el centre educatiu juntament amb la documentació que acredite la circumstància amb la qual no s'estiga d'acord, emplenant el següent model:

Model recurs

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372540839

Sí, es pot renunciar en qualsevol moment a l'ajuda. La renúncia es realitza a través del model de renúncia inclòs en la web de la Conselleria d'Educació.

Aquesta renúncia no es podrà desfer al llarg del curs escolar per al qual s'ha sol·licitat, però sí que es podrà realitzar una nova sol·licitud de l'ajuda de menjador per a cursos posteriors.

Model de renúncia

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372540365

Amb caràcter general des de la data de la sol·licitud.

Copiar enllaç directe a este contingut
https://ceice.gva.es/ca/web/dt-alicante/preguntes-frequents-menjadors#372540018