PAL - Política Lingüística
PAL
Objectius bàsics
Línia estratègica 1.1. Models documentals
Normalitzar documents, fer recomanacions sobre redacció de textos, tipologia de documents bàsics, d'ús general i d'específics de les conselleries, elaborar models.
Línia estratègica 1.2. Glossaris temàtics i eines i recursos lingüístics
Elaborar recomanacions per a la creació de glossaris, elaborar glossaris temàtics, en relació amb les diverses matèries de cada conselleria, fer un recull de les eines lingüístiques i dels recursos per a l'autoaprenentatge més útils.
Línia estratègica 1.3. Bases de dades i memòries de traducció
Organitzar el corpus lingüístic que conformen els textos traduïts, elaborar una memòria de traducció.
Línia estratègica 1.4. Atenció lingüística: fitxer de preguntes més freqüents (PMF)
Elaborar un fitxer que servisca per a respondre les preguntes que solen formular-se amb més freqüència, classificar les fitxes, resoldre consultes lingüístiques que es plantegen mitjançant el correu electrònic.
Línia estratègica 1.4. Atenció lingüística: atenció telefònica
Resoldre dubtes lingüístics senzills a través d'un número de telèfon d'accés exclusiu per al personal de l'Administració de la Generalitat (403 000), elaborar informes mensuals sobre l'activitat del call center, traslladar al grup de treball del fitxer PMF dubtes susceptibles d'un tractament més profund.
Línia estratègica 1.5. Coaching lingüístic
Preparar tutorització personalitzada i assessorament lingüístic corporatiu, elaborar qüestionaris que servisquen per a fer les avaluacions i diagnòstics lingüístics.