Detall notícia

Premien la iniciativa 'El teu farmacèutic de guàrdia' com la millor del sector en 2015

09/04/2016
Premien la iniciativa "El teu farmacèutic de guàrdia" com la millor del sector en 2015

La iniciativa farmacèutica, "El teu farmacèutic de guàrdia", en què participa el Servei de Farmàcia de l'Hospital General Universitari de Castelló junt amb els serveis de l'Hospital Arnau de Vilanova i Llíria, ha sigut triada com una de les millors iniciatives de la Farmàcia de l'any 2015 per la publicació Correo Farmacéutico en l'apartat de Gestió.

El projecte va començar a funcionar el passat mes de setembre, i amb aquest els professionals es posen a disposició, durant tot el dia, dels seus pacients en tractament amb qualsevol fàrmac dispensat en la Unitat Farmacèutica de Pacients Externs (UFPE), afavorint així que es puguen consultar dubtes entre cita i cita i millorant la qualitat assistencial.

Per a això, han creat un blog col·laboratiu (tufarmaceuticodeguardia.org), obert a tots els usuaris, en què qualsevol pacient pot accedir on disposen de la informació necessària sobre la seua malaltia i tractament en tot moment.

Els responsables d'aquesta iniciativa en l'Hospital General Universitari de Castelló han sigut els farmacèutics Emilio Ibáñez, Raúl Ferrando i Teresa García, pertanyents al Servei de Farmàcia Hospitalària.

Segons l'Emilio Ibáñez, cap de l'esmentat servei, la idea sorgeix com a conseqüència de la demanda per part dels pacients d'una atenció continuada en el temps. La gran quantitat d'informació que un nou pacient rep en el moment d'iniciar un tractament farmacològic, "unida al nerviosisme associat a aquests moments, fa que no sempre s'entenga tot el que es tracta d'explicar".

Per això, emparats en el desenvolupament tecnològic i la informació científica que ens indica que mes del 60 per cent dels pacients fan ús d'Internet, el Servei de Farmàcia de l'Hospital General Universitari de Castelló, en col·laboració amb dos hospitals més de València han desenvolupat la iniciativa en forma de blog, on s'aconsegueix "una interacció directa i contínua amb el farmacèutic, així com l'accés a una informació clara i concisa sobre la seua malaltia i tractament".

Cal recordar que el fet que es puguen preguntar dubtes als farmacèutics dels tres centres sanitaris no elimina les cites personals i els seguiments obligatoris, necessaris per a poder dur a terme una adequada atenció sanitària.

Aquestes han sigut les raons que han portat a la publicació especialitzada Correo Farmacéutico a reconéixer la labor diària dels farmacèutics del projecte, ja que consideren que la seua aportació "ha ajudat a millorar el món de la farmàcia, l'atenció farmacèutica i la salut al llarg del 2015".

Arxius relacionats